Kolej zwalnia, by przyspieszyć
transport | Wykorzystanie przyznanych funduszy na inwestycje jest już niemal zagwarantowane. Dużym sukcesem jest zapewnienie pieniędzy na utrzymanie infrastruktury. Adam woźniak
Przyszłość kolei, szanse wykorzystania unijnego wsparcia na modernizacje linii i perspektywa zwiększenia konkurencyjności wobec transportu drogowego to problemy, które znalazły się w debacie „Polska kolej w i po roku 2023".
Prowadzący spotkanie Jakub Majewski, prezes Fundacji ProKolej, pytał m.in. o efekty dotychczasowych inwestycji, perspektywę osiągnięcia przez polską kolej średniego standardu europejskiego czy priorytety inwestycyjne.
Według Przemysława Gorgola, dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych, polska kolej powinna wejść w kolejną perspektywę unijną z – jak się wyraził – „intensywnym frontem co najmniej przetargów, a może nawet robót".
– Będziemy mieli szereg linii spełniających minimalne standardy europejskie, a kolejne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta