Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polskie firmy powinny pozbyć się kompleksów

16 maja 2018 | Ekonomia
autor zdjęcia: Tomasz Jodłowski
źródło: Fotorzepa

rozmowa To, co polskie firmy proponują konsumentom czy biznesowi, jest bardzo często na światowym poziomie – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.

Rz: LPP jest przykładem firmy, która korzysta na krajowej sprzedaży detalicznej i eksporcie. Która noga jest silniejsza?

Przemysław Lutkiewicz: Jeszcze noga krajowa, która odpowiada za 55 proc. sprzedaży. Eksport stanowi 45 proc., więc zbliżamy się do połowy i czekamy, aż przebijemy 50 proc.

Jak chcecie budować wartość dodaną i zwiększać ten obszar?

Rozwijamy się przez wzrost organiczny. Mamy pięć marek odzieżowych w portfelu i z nimi wychodzimy za granicę. Ważne jest dla nas, żeby wychodzić nie tylko ze sklepami, ale też internetem. Sklepy internetowe zdobywają teraz rynek i świat.

Od długiego czasu jesteśmy obecni w Europie Środkowo-Wschodniej, ale patrzymy na kolejne rynki. W tym roku chcielibyśmy zaistnieć na trzech nowych rynkach: Kazachstan, Słowenia i Izrael. Na koniec tego roku w 23 krajach będą nasze sklepy.

Co jest barierą w ekspansji zagranicznej z punktu widzenia dużej firmy?

O LPP mówi się „duża firma", ale patrząc na ranking...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11052

Wydanie: 11052

Spis treści

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Zamów abonament