Włosi wyrzuceni z budowy ekspresówki przez Marki
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zerwała kontrakt z konsorcjum firm, którego liderem jest Salini Polska.
W ciągu dwóch miesięcy rozpisany będzie przetarg na wybór nowego wykonawcy odcinka trasy S7 pomiędzy węzłami Marki i Kobyłka. – GDDKiA wielokrotnie występowała do wykonawcy z apelami o zwiększenie zaangażowania na budowie. Nie odniosły skutku. Po udostępnieniu ciągu głównego drogi obserwowaliśmy mały ruch na budowie – tłumaczył decyzję o wypowiedzeniu umowy Szymon Huptyś, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury.
Ale trasa przez Marki to niejedyny problem Salini Polska. Wykonawca mocno spóźnia się z budową obwodnicy Częstochowy – to odcinek Rząsawa–Blachownia w ciągu powstającego nowego fragmentu autostrady A1. Opóźniona jest także budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Chęciny–Jędrzejów. Pierwotny termin zakończenia inwestycji wypadał w październiku ub.r. Nowy przesunięto na czerwiec. GDDKiA chce przed wakacjami przynajmniej uruchomić tam ruch na ciągu głównym trasy. —adw