Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Silna marka pracodawcy to cenny atut w konkurencji o profesjonalistów

08 sierpnia 2018 | Raporty RZ | Anita Błaszczak
źródło: Rzeczpospolita

Employer branding | Polskie firmy dopiero uczą się budować dobrą reputację na rynku pracy

 

Tegoroczne wyniki rankingu „Pracodawca roku", który organizuje organizacja studencka AIESEC, mogły być dla części firm i agencji rekrutacyjnych zaskakujące. W pierwszej dziesiątce pracodawców – wybranych przez studentów kierunków ekonomiczno- biznesowych (finansów, bankowości, ekonomii i zarządzania) kilkudziesięciu polskich uczelni – uplasowali się właściciele dwóch największych sieci dyskontów; Jeronimo Martins (Biedronka) i Lidla.

Znaleźli się tam towarzystwie Google'a, Deloitte, EY i PwC. I nie bez powodu. Nie dość, że duże sieci handlowe są w czołówce najlepiej znanych firm i marek rynkowych (przypominając o sobie w prowadzonych niemal bez przerwy kampaniach promocyjnych), to już od kilku lat starają się budować sobie dobrą markę wśród studentów i absolwentów uczelni. Rozwijając biznes, oferują bowiem coraz więcej stanowisk specjalistycznych i kierowniczych.

Jak twierdzi Karolina Gruszczyk z biura AIESEC, w zabiegach o studentów i absolwentów giganci handlowi niewiele ustępują firmom konsultingowym z tzw. Wielkiej Czwórki ( Deloitte, EY, PwC, KPMG), które regularnie goszczą w czołówkach rankingów pożądanych pracodawców. To one były zresztą w Polsce pionierami świadomego budowania swojej marki na rynku pracy – czyli Employer Brandingu(EB). Potem dołączyły do nich banki,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11123

Wydanie: 11123

Spis treści

Monitor wolnej przedsiębiorczości

Zamów abonament