Koniec ery tanich e-zakupów
Logistyka | Firmy kurierskie podnoszą ceny przesyłek. To skutek braku pracowników i... boomu na rynku e-commerce.
Już wszystkie wiodące firmy kurierskie w Polsce podniosły ceny swoich usług. W styczniu, marcu, kwietniu, czerwcu i lipcu cenniki zmieniały m.in. InPost, UPS, DHL i DPD. Teraz podnosi stawki Poczta Polska (PP).
Podwyżki, w zależności od gabarytu przesyłki, sięgnęły nawet grubo ponad 20 proc. W konsekwencji za sprawą rosnących cen w logistyce drożeją zakupy w internecie. A to nie koniec podwyżek. Przedstawiciele branży nie ukrywają, że w związku z rosnącymi kosztami pracy kurierów (i niedoborem tych pracowników) oraz wyższymi cenami paliw opłaty za paczki będą szły w górę.
Brakuje kurierów
Stawki firm kurierskich stały się ofiarą sukcesu, jakim jest boom w branży e-commerce. Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska, mówi, że kurierzy mają ręce pełne roboty. – W ciągu roku popyt na usługi kurierskie podlega pewnym wahaniom. Największy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta