Społeczna odpowiedzialność biznesu a koszty podatkowe
Promowanie pozytywnego wizerunku, poprawa konkurencyjności poprzez prowadzenie dialogu społecznego i zarządzanie relacjami z interesariuszami spółki mogą kojarzyć się z reprezentacją. Stąd wątpliwości, czy takie wydatki wolno odliczać.
Realizacja działań, związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (ang. CSR – Corporate Social Responsibility), już na dobre wpisała się w kulturę prowadzenia działalności gospodarczej największych polskich przedsiębiorstw, które w swoich sprawozdaniach prezentują zrealizowane i planowane inicjatywy oraz aktywności związane z CSR.
Jednak wielu osobom pojęcie to wciąż nie jest znane, co może utrudniać prawidłową ocenę podatkową związanych z nim wydatków. Aby prawidłowo zakwalifikować tego typu wydatki do kosztów podatkowych, należy więc w pierwszej kolejności rozszyfrować znaczenie pojęcia „społeczna odpowiedzialność biznesu".
Działania związane z CSR
Społeczna odpowiedzialność biznesu jest rozumiana jako koncepcja, dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania swojej strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, a także relacje z różnymi grupami interesariuszy. Realizacja działań CSR oznacza zatem większe inwestycje w zasoby ludzkie, w ochronę środowiska i relacje z otoczeniem firmy, co wpływa pośrednio na zwiększenie przychodów, a także podnosi konkurencyjność przedsiębiorstwa oraz buduje jego pozycję na rynku.
Wśród wymiernych korzyści, które przynosi opracowana i efektywna strategia CSR, specjaliści wymieniają m.in. zrównoważony, realizowany w perspektywie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta