Reklama na aucie nie daje pełnego odliczenia VAT
wyrok | To, że firmowy samochód jest oklejony bannerem reklamowym, nie oznacza, że służy wyłącznie działalności. aleksandra tarka
Odliczanie VAT od samochodów firmowych od lat wywołuje spore iskrzenie między fiskusem a podatnikami. I trudno się dziwić. Urzędnicy przepisy czytają bardzo restrykcyjnie, bo tłumaczą, że dbają o budżet. Przedsiębiorcy, dla których w dzisiejszych czasach samochody osobowe to jedno z podstawowych narzędzi prowadzenia biznesu, nieustannie szukają sposobów na jak największe oszczędności podatkowe.
Wszyscy pamiętamy słynne samochody z kratką, które przez lata dawały korzyści podatkowe. Był też – mniej udany – patent na bankowóz. Pojawił się kolejny: auto jako jeżdżący słup reklamowy. W środę szanse na jego sukces w przedbiegach przekreślił jednak Naczelny Sąd Administracyjny.
Ogłoszenie na kółkach
Kanwą sprawy była interpretacja podatkowa. Wystąpiła o nią firma doradztwa podatkowego. We wniosku wyjaśniła, że na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej zamierza kupić samochód osobowy, który...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta