Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Grubszy portfel skłania do markowych zakupów

11 lipca 2019 | Ekonomia | Anita Błaszczak
źródło: Rzeczpospolita

Pomimo ofensywy marek własnych sieci handlowych 
w ostatnich latach ich udział 
w naszych koszykach zmalał.

 

Na 31 proc. ocenia Międzynarodowe Stowarzyszenie Producentów Marek Własnych (PLMA) ich udział w wielkości sprzedaży detalicznej w Polsce. To nie tylko sporo poniżej europejskiej średniej, która wynosi ok. 36 proc., ale także zdecydowanie mniej niż w rekordowym 2015 r., gdy Polska wychodziła z okresu spowolnienia.

Wówczas produkty z logo sieci handlowych (czyli tzw. private label) stanowiły 34 proc. naszych zakupów. Od tego czasu ich udział w szybko rosnącej w ostatnich latach sprzedaży detalicznej skurczył się o jedną dziesiątą – wynika z raportów PLMA przygotowywanych na podstawie danych firmy Nielsen. Spadek ilościowego udziału marek detalistów nastąpił nie tylko w Polsce; w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11403

Wydanie: 11403

Spis treści
Zamów abonament