Grubszy portfel skłania do markowych zakupów
Pomimo ofensywy marek własnych sieci handlowych w ostatnich latach ich udział w naszych koszykach zmalał.
Na 31 proc. ocenia Międzynarodowe Stowarzyszenie Producentów Marek Własnych (PLMA) ich udział w wielkości sprzedaży detalicznej w Polsce. To nie tylko sporo poniżej europejskiej średniej, która wynosi ok. 36 proc., ale także zdecydowanie mniej niż w rekordowym 2015 r., gdy Polska wychodziła z okresu spowolnienia.
Wówczas produkty z logo sieci handlowych (czyli tzw. private label) stanowiły 34 proc. naszych zakupów. Od tego czasu ich udział w szybko rosnącej w ostatnich latach sprzedaży detalicznej skurczył się o jedną dziesiątą – wynika z raportów PLMA przygotowywanych na podstawie danych firmy Nielsen. Spadek ilościowego udziału marek detalistów nastąpił nie tylko w Polsce; w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta