Zarobić nie tylko na biletach
Od lipca we flocie LOT lata embraer z reklamą Grześków. A na pokładach samolotów pasażerowie dostają wafelki produkcji kaliskiego Coliana. Dla przewoźnika to poważna decyzja biznesowa.
LOT nie ujawnia wartości kontraktu z Colianem, w ramach którego wkrótce jeszcze jeden embraer ma być pomalowany w wafelki, a trzeci w śliwkę nałęczowską (którą również produkuje Colian). Wiadomo jednak, że taka polityka jest popularna wśród przewoźników.
Linie lotnicze zarabiają bowiem nie tylko na przewozie pasażerów i towarów. Ważna część ich przychodów to tzw. przychody dodatkowe, czyli np. opłaty za bagaż, wpływy ze sprzedaży na pokładzie czy właśnie reklamy.
Masło z kocią mordką
W 2018 r. na świecie przewoźnicy mieli z tego tytułu wpływy w wysokości 92,9 mld dol., czyli ponad 10 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta