PPK: do wiadomości załogi
Uruchamiając pracowniczy plan kapitałowy należy poinformować osoby zatrudnione o wybranych zasadach uczestnictwa w PPK, a także o obowiązkach i uprawnieniach pracodawcy i pracownika w tym zakresie.
Oszczędzanie w pracowniczych planach kapitałowych ma się odbywać w sposób powszechny i długoterminowy. Dlatego już na etapie wdrażania PPK w firmie warto przygotować się do przyszłego administrowania programem.
Wybór instytucji finansowej
Ostatnie tygodnie to okres wzmożonych działań wśród polskich pracodawców zatrudniających według stanu na 30 czerwca 2019 r. co najmniej 50 osób. Podmioty te w najbliższych tygodniach powinny dokonać wyboru instytucji finansowej, a następnie zawrzeć umowy o zarządzanie PPK i umowy o prowadzenie PPK.
Kolejnym ważnym krokiem w procesie wdrażania programu w firmie jest kwestia przygotowania się do PPK od strony operacyjnej i administracyjnej. W tym kontekście z perspektywy pracodawcy istotne są obowiązki, które nakłada na niego ustawa o PPK.
Znaczna część tych obowiązków ma naturę informacyjną oraz polegającą na odbieraniu od pracowników określonego rodzaju oświadczeń i deklaracji.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta