Co robić, gdy firmom kończy się finansowa marchewka
Niewielu pracodawców będzie teraz w stanie motywować pracowników podwyżkami czy bogatym pakietem benefitów. Może więc wzrosnąć znaczenie niematerialnych kwestii, np. bazującej na wartościach kultury organizacyjnej.
Na pytanie, co jest dla nich ważniejsze w pracy: wartości, jakie wyznaje ich pracodawca czy zarobki – większość Polaków odpowiada, że wartości. Tak wynika z raportu culture.buzz, przygotowanego przez firmę Qmatch, który „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza.
Raport powstał na podstawie badania, które niedługo przed wybuchem pandemii objęło 800 pracujących – na stałe i dorywczo – Polaków. Wyniki tego sondażu przeprowadzonego przez firmę SW Research stoją w kontrze do większości badań, według których dla polskich pracowników – w tym menedżerów – kluczowa jest jednak wysokość wynagrodzenia. To właśnie perspektywa wyższych zarobków najczęściej skłania Polaków do szukania nowej pracy albo decyduje o wyborze oferty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta