Powrót do korzeni. Campus Facebooka
Koncern Marka Zuckerberga wprowadza na rynek nowy produkt o nazwie Campus. Pod taką nazwą kryje się oddzielna sekcja głównego serwisu. MICHAŁ DUSZCZYK
Facebookowy Campus będzie przeznaczony dla uczelni i studentów – to za pośrednictwem tej platformy mają uczniowie wchodzić w interakcje z rówieśnikami ze swojej szkoły. W tej sekcji Facebooka uzyskają również dostęp do uczelnianych aktualności, mogą dołączać do grup, wydarzeń i grupowych czatów.
Campus jest ewidentnym ukłonem Marka Zuckerberga w stronę oryginalnego Facebooka. Początki tego najpopularniejszego serwisu społecznościowego sięgają właśnie campusu, gdzie Mark, jako student prestiżowego Uniwersytetu Harvarda, w 2004 r. stworzył wraz z grupą przyjaciół platformę online o nazwie TheFacebook. W jej ramach zarejestrowani użytkownicy mogli odszukiwać i kontynuować znajomości w ramach tych samych uczelni oraz dzielić się wiadomościami i zdjęciami.
Nowa funkcjonalność Facebooka na razie dostępna jest tylko w Stanach Zjednoczonych. Nie wiadomo, czy i kiedy Campus pojawi się w Polsce.
Z rodziny serwisów Facebooka korzysta miesięcznie ponad 3 mld osób.