Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Księgowanie kolportażu wydawnictw prasowych

23 września 2020 | Rachunkowość | Marek Barowicz
źródło: Rzeczpospolita

Przy sprzedaży detalicznej gazet lub czasopism w ramach umowy dystrybucji, wydawnictwa te nie stanowią składnika aktywów kolportera, dokonującego ich zbycia. Pozostają one – do czasu ich sprzedaży ostatecznemu nabywcy – własnością wydawcy.

 

Kolporterzy (dystrybutorzy) są bowiem jedynie pośrednikami między wydawcą, a finalnymi odbiorcami prasy (nie dokonują obrotu czasopismami na własny rachunek). Jako pośrednicy świadczą oni usługę kolportażu (dystrybucji) prasy za wynagrodzeniem w postaci prowizji z tytułu zbycia wydawnictw prasowych. Sprzedaż przez kolportera wydawnictw prasowych następuje w jego punktach sprzedaży detalicznej. Kwotę uzyskanego utargu – po potrąceniu należnej prowizji – zobowiązany jest on przekazać wydawcy.

 

Wydanie: 11769

Wydanie: 11769

Spis treści

Reklama

Monitor Południowy

Boszura Rodzic w pracy

Nieprzypisane

Zamów abonament