Wyzwania branży lotniczej
Wszyscy eksperci są zgodni – takiego roku jeszcze w lotnictwie nie było. O tym, jak będzie wyglądała przyszłość i kiedy powrócimy do latania, jakie znamy jeszcze z początku tego roku, dyskutowali eksperci podczas Kongresu Rynku Lotniczego. Wydarzenie odbyło się 18 września w Warszawie. Materiał przygotowany przez PLL LOT
Globalny wymiar spadku ruchu lotniczego przedstawił Sebastian Mikosz, wiceprezes stowarzyszenia IATA. Podkreślił bezprecedensowy wymiar tego zjawiska na całym świecie. Dla zobrazowania sytuacji przytoczył dane dotyczące największego dotychczasowego kryzysu w branży lotniczej, spowodowanego atakami z 11 września. Wtedy spadek ruchu lotniczego wyniósł 20 proc. W tym roku mierzymy się już ze spadkami rzędu 93 proc. w stosunku do roku ubiegłego.
W swoim przemówieniu podkreślił również, że dojście do poziomu liczby połączeń z roku 2019 jest uzależnione od wielu czynników, takich jak dostępność szczepionki czy zastosowanie wspólnej, transparentnej polityki dotyczącej restrykcji nakładanych na konkretne kraje. Biorąc pod uwagę wypadkową scenariuszy, można uznać, że ten moment nastąpi w roku 2024.
Obniżanie kosztów
Oscylująca od zawsze na progu rentowności branża lotnicza musi się zmierzyć z nowymi, dotychczas nieznanymi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta