Elektromobilność na ostatniej prostej
Już od 1 stycznia 2021 r. jednostki samorządu terytorialnego – z wyłączeniem gmin i powiatów, których liczba mieszkańców nie przekracza 50 tys. – powinny zapewnić udział autobusów zeroemisyjnych w użytkowanej flocie pojazdów na poziomie co najmniej 5 proc.
Przeciwdziałanie rozwojowi epidemii COVID-19, a także zapobieganie jej społecznym i gospodarczym skutkom, ogniskuje obecnie uwagę administracji rządowej i samorządów. To w pełni zrozumiałe, biorąc pod uwagę, że epidemia to jedno z najpoważniejszych wyzwań co najmniej ostatnich kilkudziesięciu lat. W tym szczególnym czasie bardzo ważne jest jednak utrzymanie odpowiedniego poziomu realizacji innych obowiązków ciążących na administracji, w tym w obszarach istotnych z punktu widzenia polityki rozwoju państwa. W sposób szczególny dotyczy to strategicznych celów określonych w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Priorytety w czasach epidemii
Rozwój elektromobilności pozostaje jednym z fundamentów działań Unii Europejskiej, co wyraźnie potwierdzono w komunikacie określającym koncepcję „Europejskiego Zielonego Ładu". Także w Polsce, która sformułowała szczególnie ambitne cele w tym obszarze, rozwój transportu niskoemisyjnego traktowany jest priorytetowo, o czym świadczą choćby działania podejmowane w ostatnich tygodniach, jak choćby powołanie międzyresortowego Zespołu ds. rozwoju elektromobilności.
Nie można jednak wykluczyć, że w kolejnych miesiącach ambitne plany dotyczące rozwoju elektromobilności będą korygowane. Apelują o to m.in. przedstawiciele samorządów. We wrześniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta