Nadchodzi rewolucja w benefitach
Dwóm trzecim pracowników pandemia utrudniła korzystanie ze świadczeń pozapłacowych od pracodawcy.
– Firmowa kantyna, w której mieliśmy zniżkowe obiady, zamknęła się w połowie marca, w klubie fitness byłem w tym roku tylko kilka razy, a zamiast wyjazdu integracyjnego na Mazury mamy wirtualne rozmowy przy kawie, własnej – wylicza Bartek, analityk IT z Warszawy, który od wybuchu pandemii pracuje z domu.
Zalicza się do 67 proc. pracowników, którzy w ostatnich miesiącach mieli problemy w korzystaniu ze świadczeń pozapłacowych od pracodawcy, co najczęściej było skutkiem restrykcji związanych z pandemią – wynika z raportu firmy Sodexo Benefits & Rewards Services Polska, który „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza. Raport powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez pracownię badawczą PBS, które w połowie roku objęło ponad tysiąc pracowników z firm zatrudniających powyżej 50 osób.
Wirusowe cięcia
Utrudnione korzystanie z benefitów to niejedyny problem ze świadczeniami; co piąty z badanych pracowników przyznał, że w czasie pandemii jego pracodawca zmniejszył dotychczasową ofertę benefitów – najczęściej usuwając niektóre z nich, albo ograniczając ich wartość. Jeszcze więcej, bo 27 proc., pracowników obawia się, że wkrótce ich benefity mogą paść ofiarą wymuszonych przez pandemię oszczędności. Obecny, kolejny już, lockdown zwiększył to zagrożenie.
– Niepewność...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta