Umowa daje nam więcej, niż mogliśmy się spodziewać
Brexit będzie boleć – mówi Maciej Wroński, prezes Transport i Logistyka Polska.
Na ile brexit wpłynie na interesy polskich firm transportowych, które mają spory udział w przewozach towarów między Unią Europejską a Wielką Brytanią?
Brexit będzie boleć. To stało się oczywiste już wtedy, gdy Brytyjczycy podjęli decyzję o wystąpieniu z Unii. Wśród tych, którzy mogą odczuć skutki tego rozwodu, są z pewnością polscy przewoźnicy. Do tej pory wykonywali corocznie ok. 500 tys. przewozów przez kanał La Manche.
Warto wspomnieć, że Wielka Brytania zajmuje czwarte miejsce z wszystkich kierunków, na których Polacy obsługują dwustronną wymianę towarową ze Zjednoczonym Królestwem i znaczną część wymiany innych państw członkowskich w przewozach cross-trade. Dziś wszystkie te przewozy stają się zagrożone. Mimo porozumienia co do ostatecznego kształtu umowy handlowej od 1 stycznia pojawiło się wiele barier, bo Zjednoczone Królestwo stało się dla państw członkowskich krajem trzecim. Te bariery to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta