Więcej metrów nie dla wszystkich
Umęczeni pandemią klienci chcą większych mieszkań, z tarasami i ogrodami. Ale nadal jest boom na małe metraże.
Trend zakupu bardziej przestronnych mieszkań obserwuje Atal. Wśród kupujących lokale dla siebie najpopularniejsze są trzy pokoje o pow. ok. 60–65 mkw.
– A jeszcze do niedawna najbardziej pożądane były mieszkania dwupokojowe o metrażu ok. 40 mkw. – mówi Angelika Kliś, dyrektor zarządzająca ds. sprzedaży i marketingu w Atalu. – Polacy chcą mieszkać coraz lepiej, w większych lokalach, na osiedlach oferujących więcej udogodnień. Potwierdzeniem jest rosnący popyt na mieszkania i apartamenty o powierzchni ponad 100 mkw. w budynkach o podwyższonym standardzie.
Takie nieruchomości znikają już w pierwszych dniach po rozpoczęciu sprzedaży. – Zdarza się, że klienci łączą lokale, aby mieć ponad 200-metrowy apartament – mówi dyrektor z Atalu.
Gabinet, pokój dla gości
Zdaniem Angeliki Kliś pandemia w pewnym stopniu zweryfikowała nasze potrzeby związane z przestrzenią. – Klienci jeszcze bardziej zaczęli doceniać dodatkową przestrzeń, którą stanowią przestronne balkony, loggie, tarasy, ogródki – mówi dyrektor. – Jednym z najbardziej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta