Państwo dopłaci do autobusów na prąd
W miejskim transporcie publicznym szybko rośnie udział elektrycznych autobusów. Liderem jest Solaris, ale na przejęcie części rynku liczą także nowi producenci. adam woźniak
Elektryczne autobusy przeznaczone dla samorządów chce produkować spółka ARP E-Vehicles należąca do Agencji Rozwoju Przemysłu. Pojazdy budowane w oparciu o projekty przejętej przez ARP spółki Rafako Bus mają być ofertą dla operatorów miejskiego i podmiejskiego transportu, a także dla firm dowożących dzieci do szkół. Będą dostępne w dwóch wersjach: 8,5 oraz 10 metrów. – Pomimo kompaktowych rozmiarów nasz autobus zapewnia komfortowe warunki przejazdu nawet 85 pasażerom – poinformował Mariusz Wdowczyk, prezes ARP E-Vehicles, podczas konferencji „Autobus elektryczny w każdej gminie".
Do wydania 1,3 mld zł
Popyt na elektrobusy ma rozpędzić dofinansowanie do ich zakupu ze strony państwa. Od stycznia 2021 roku samorządy mogą się ubiegać o pożyczki lub dotacje na zakup nowych elektrycznych autobusów szkolnych oraz leasing nowych bezemisyjnych autobusów elektrycznych. Na wsparcie ekologicznego transportu publicznego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta