Wirus nie oszczędza rynku elektroniki
Zamknięte centra handlowe i obawy konsumentów przełożyły się na spadek wydatków w sklepach. Internet nie wystarczy do utrzymania popytu.
Polacy na sprzęt elektroniczny wydają ponad 20 mld zł rocznie, wciąż głównie w sklepach stacjonarnych, dlatego zamknięcie większości placówek mocno w sektor uderzyło. Sprzedawcy elektroniki także mocno odczuli zmianę, obroty sklepów spadły o ok. 4 mld zł – wynika z najnowszych danych Euromonitor International dla „Rzeczpospolitej".
Rynek się skurczył także pod względem liczby placówek, która zmalała o ok. 100. Zmiany nie dotknęły wszystkich w takim samym stopniu – duże sieci z rozwiniętymi już internetowymi platformami sprawniej mogły reagować na zmiany w popycie, choć z wieloma nie miały szans.
Odpływ wydatków widać w najszerszej kategorii elektroniki konsumenckiej, czyli telewizorach, sprzęcie audio czy foto. O ile w pierwszym przypadku rynek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta