W czasie pandemii Polacy stali się dużo bardziej eko
Coraz więcej konsumentów jest gotowych zapłacić więcej za produkty i usługi przyjazne dla środowiska, ale różnica w cenie nie może być zbyt wysoka.
Pandemia pokazała, że zmiany klimatyczne i środowisko nie odbywają się w tle, ale mogą w nas wszystkich uderzyć, np. nowymi chorobami. W efekcie już 61 proc. Polaków ogranicza jednorazowe opakowania, a 38 proc. kupuje więcej odzieży z drugiej ręki – wynika z raportu BCG i Vogue Polska. 36 proc. kupuje produkty bio i eko.
Cena to podstawa
Zmiany dotyczą wielu sfer życia, 43 proc. zadeklarowało większą otwartość na alternatywne środki transportu, a już i 31 proc. zmniejszenie spożycia mięsa. – Jeżeli natychmiast nie podejmiemy zdecydowanych działań, to w niedalekiej przyszłości będziemy musieli zmierzyć się z gwałtownymi i nieodwracalnymi zmianami klimatu – mówi Oktawian Zając, dyrektor zarządzający i partner, szef warszawskiego biura BCG. – Przy obecnych prognozach ponad 570 miast może się do 2050 r. znaleźć w niebezpieczeństwie wskutek podnoszącego się poziomu morza....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta