Co od jesieni czeka rodzimy crowdfunding
Obecnie największą popularnością w Polsce cieszy się crowdfunding donacyjny. Jak będzie, gdy w życie wejdą nowe regulacje unijne i krajowe?
Crowdfunding w Polsce to w dalszym ciągu nowa, ale prężnie rozwijająca się branża. Ostatni rok, według raportu Zrzutka.pl, pomimo pandemii, przyniósł rodzimym platformom crowdfundingowym wzrost w wysokości ok. 57 proc z ok. 700 mln zł pozyskanych środków w 2019 r. do niespełna 1,1 mld. Z kolei obecny rok, według szacunków, ma przynieść niemal dwukrotność ubiegłorocznego wyniku. Wszystko to sprawia, że na branżę finansowania społecznościowego spogląda się z rosnącą uwagą.
Ze struktury środków uzyskiwanych w drodze finansowania społecznościowego, można wskazać, iż największą popularnością w Polsce cieszy się bez wątpienia crowdfunding donacyjny. Polega on na tym, że przekazanie środków nie jest związane ze świadczeniem wzajemnym odbiorcy środków. Równocześnie coraz większe sukcesy, a co za tym idzie znaczenie, zyskuje jego odmiana inwestycyjna, zakładająca nabywanie przez jego uczestników udziałów lub akcji bezpośrednio w podmiocie realizującym określony projekt.
Dotychczasowa struktura branży finansowania społecznościowego może doznać istotnych przekształceń. Wiążę się to z tym, że 10 listopada 2021 r. wejdzie w życie rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady 2020/1503 z 7 października 2020 r. w sprawie europejskich dostawców usług finansowania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta