Media społecznościowe: jak dbać o dane osobowe
Z targetowaniem użytkowników wiąże się wiele wymogów.
Współczesna transformacja cyfrowa trwająca już od kilkudziesięciu lat, przyczyniła się do powstania alternatywnego, wirtualnego świata mediów społecznościowych. Zgodnie z danymi wskazanymi w raporcie „Digital 2021 Global Overview Report" aktualnie na całym świecie istnieje 4,2 miliarda użytkowników mediów społecznościowych (zwanych dalej „użytkownicy SM"). W przeciągu ostatniego roku ich liczba wzrosła o 490 milionów (ponad 13 proc.), do czego w dużym stopniu przyczyniła się pandemia Covid-19. Na chwilę obecną liczba użytkowników SM stanowi ponad 53 proc. całej światowej populacji. Jest to niezaprzeczalny dowód siły tych platform – zarówno w wymiarze biznesowym, jak i prywatnym.
Przekazywanie treści
Europejska Rada Ochrony Danych Osobowych („EROD") mając na względzie ochronę danych osobowych użytkowników SM oraz wychodząc naprzeciw potrzebom rynku, przeprowadziła prace, które zaowocowały przyjęciem 13 kwietnia 2021 r. wytycznych 8/2020 w sprawie targetowania użytkowników SM (zwanych dalej „wytyczne").
Czym zatem jest targetowanie użytkowników SM i jak wpływa na ich życie, a w szczególności sferę prywatności?
Wielu dostawców mediów społecznościowych oferuje usługi targetowania w ramach swojego modelu biznesowego. Tym samym, podmioty targetujące mogą przekazywać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta