Urzędy przestawią się na cyfrowe listy
Rejestrowane doręczenia elektroniczne mają zdominować korespondencję w życiu publicznym i kontaktach z urzędami.
5 października weszła w życie lwia część ustawy o doręczeniach elektronicznych, która przewiduje cyfryzację korespondencji napływającej z urzędów, ale jej wdrożenie rozłożone jest na kilka lat.
Zadanie na lata
Nowa usługa pozwoli elektronicznie przekazać przesyłkę z potwierdzeniem jej wysłania i nadania oraz jej odbioru, z zachowaniem poufności danych oraz zabezpieczeniem, by nie trafiły do osoby nieuprawnionej.
Z czasem każdy obywatel, przedsiębiorca czy spółka oraz instytucje publiczne będą miały swój adres do kontaktu z administracją, a wszystkie adresy podmiotów publicznych będą w Bazie Adresów Elektronicznych.
Po wdrożeniu systemu cała korespondencja podmiotów publicznych nadawana będzie w formie elektronicznej, a
e-doręczenia będą wykorzystywane w każdym procesie administracyjnym, sądowym. Program jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta