Skarga wysłana pocztą nie zawsze zostanie rozpatrzona
O zachowaniu terminu do wniesienia skargi na uchwałę stwierdzającą wygaśnięcie mandatu radnego decyduje data złożenia skargi organowi gminy, a nie jej nadania w urzędzie pocztowym.
Przypomniał o tym w niedawnym orzeczeniu Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku. Radny otrzymał uchwałę, która stwierdzała wygaśnięcie jego mandatu 4 maja 2021 roku, natomiast skarga na nią została nadana w urzędzie pocztowym 11 maja 2021 roku.
Dostarczono po terminie
Rada Miejska w pierwszej kolejności wniosła o jej odrzucenie na podstawie art. 58 § 1 pkt 2 ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi z uwagi na fakt, iż została wniesiona po terminie. Jak wynikało bowiem z treści samej skargi, ale i dowodów doręczenia jej, skargę przekazano radnemu 4 maja, tymczasem wpłynęła...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta