Jak wykazać używanie i renomę znaku towarowego?
W przypadku niewykazania, na zarzut strony przeciwnej, rzeczywistego używania znaku towarowego, konkurencyjne znaki mogą uzyskać prawo ochronne i swobodnie, zgodnie z prawem, funkcjonować na rynku. Warto więc wcześniej zadbać o dowody na używanie znaku. Dotyczy to w szczególności branży dóbr szybko zbywalnych.
Duża konkurencja i dynamika rynku dóbr szybko zbywalnych sprawia, że produkty konkurują ze sobą nie tylko jakością, opakowaniem czy reklamą, ale także nazewnictwem. Producenci i produkty chcą się wyróżniać. Logotypy, hasła reklamowe, czy same w sobie kształty opakowań produktów są często rejestrowane jako znaki towarowe. Dzięki znakom towarowym konsumenci odróżniają towary (usługi) jednych przedsiębiorstw od innych. Mogą szybko i łatwo dokonać tego rozróżnienia i wybrać produkt, którego poszukują.
Znakiem towarowym może być każde oznaczenie, które pozwala na odróżnienie towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa oraz jest możliwe do przedstawienia w rejestrze znaków towarowych. W praktyce procesowej pełnomocnicy są w znacznej mierze uzależnieni od rodzaju i jakości materiałów, które mają zostać wykorzystane jako dowody na używanie lub renomę znaków towarowych, a które otrzymują od klientów. Z kolei uprawnieni do znaków towarowych, jako jedyni, mają stały i pełny wpływ na sposób, w jaki znaki te funkcjonują w obrocie, w jakiej formie i w jaki sposób odbywa się ich promocja, w jakim kontekście pojawiają się w mediach, także społecznościowych.
Branża FMCG (tj. branża dóbr szybko zbywalnych; ang. fast moving consumer goods) jest jedną z najbardziej wymagających...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta