Światowa motoryzacja wyjeżdża z Rosji
Nie ma praktycznie producenta aut, który nie ucierpiałby w wyniku wywołanej przez Kreml wojny. Sprawdzamy, które firmy wycofały się z rosyjskiego rynku.
Dla firm europejskich dotkliwe jest nie tylko ograniczenie sprzedaży ze względów wizerunkowych, ale i odcięcie od dostaw komponentów. Ledwo nieco zelżały kłopoty z przerwanymi łańcuchami dostaw, to nagle znów zaczyna brakować wielu części. Teraz okazuje się, że Ukraina była ich ważnym dostawcą.
Z Rosji wycofują się masowo zagraniczni producenci i dostawcy komponentów, wśród nich Magna i Aptiv, któremu udało się dosłownie w dniu inwazji wysłać dużą partię części do europejskich odbiorców. Najbardziej ucierpią ci, którzy w Rosji mają fabryki.
Brakuje wiązek
Jak poinformowało niemieckie stowarzyszenie producentów samochodów VDA, producentom z tego kraju zaczęło brakować nie tylko komponentów, zwłaszcza wiązek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta