Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gigantom trudno rezygnować z biznesu w tak dużym kraju

10 marca 2022 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
Amerykańska sieć fast food pod presją opinii publicznej i klientów zdecydowała się w końcu zamknąć swoje lokale w Rosji
autor zdjęcia: AFP
źródło: Rzeczpospolita
Amerykańska sieć fast food pod presją opinii publicznej i klientów zdecydowała się w końcu zamknąć swoje lokale w Rosji

Pod ogromną presją konsumentów kolejne globalne marki wycofują się z Rosji, choć często są to działania pozorne.

Po kilku dniach przepychanek i braku oficjalnych informacji sieć McDonald’s zdecydowała, że zamyka wszystkie 850 lokali w Rosji, podkreślając jednak, że czasowo. – Cieszę się, że globalny zespół zarządzający podjął właściwą decyzję – mówi Adam Pieńkowski, dyrektor generalny McDonald’s Polska.

Na firmę w mediach społecznościowych sypały się gromy, apelowano wręcz do bojkotu jej produktów. Podobnie wygląda sprawa z firmą Coca-Cola, która nie ukrywa, iż rynek rosyjski to jeden z jej strategicznych celów i ma tam kilka zakładów. Mimo nacisków także ze strony...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12212

Wydanie: 12212

Spis treści

Zamów abonament