Wedel wprowadza ceny minimalne
HIPERMARKETY
Początek wojnycenowej
Wedel wprowadza ceny minimalne
Wszystko wskazuje na to, że zaczyna się prawdziwa rywalizacja pomiędzy zagranicznymi sieciami handlowymi. W Warszawie przyspieszyło ją otwarcie drugiego hipermarketu Geant na Ursynowie i hucznie obchodzona (przy znacznie obniżonych cenach wielu produktów) pierwsza rocznica wejścia sieci Geant na rynek polski. W tym tygodniu inna francuska sieć, E. Leclerc, poinformowała swoich klientów, że nie może sprzedawać wyrobów Wedla, bo producent uznał stosowane przez nią ceny za zbyt niskie. E. Leclerc został jednak do tej obniżki zmuszony przez konkurencję. Z drugiej strony, jest to pierwszy wypadek, kiedy polski producent stawia takie warunki co do cen swych wyrobów.
Na rywalizacji supermarketów zreguły korzystają klienci. Coraz łatwiej jest kupić dobry i świeży towar po coraz niższej cenie, zwłaszcza jeśli zwraca się uwagę na powszechne już promocje. Za te promocje płacą producenci, a nie sieci. Zdaniem wielu producentów, obniżki cen nie służą ich dobru, jak to tłumaczą przedstawiciele hipermarketów. Każdy z nich prowadzi własną strategię cenową, co widać w kontaktach z producentami i dodatkowych kosztach, jakie muszą ponosić, aby funkcjonować w sieci. Hipermarkety gwarantują jednak stałość zbytu produkowanych towarów.
-- Wedel...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta