Jesteśmy ikoną nowoczesności
Przez 30 lat staliśmy się rynkiem znanym ze skuteczności. Globalnie korporacja McDonald’s wykorzystuje nasze doświadczenia, naszą relację z gośćmi – mówi Adam Pieńkowski, dyrektor generalny McDonald’s Polska.
McDonald’s obchodzi w tym roku 30-lecie działalności w Polsce. Jakoś szczególnie je świętujecie, czego mogą się spodziewać klienci?
Z jednej strony to kolejny normalny rok działania firmy, z drugiej przez jubileusz jest w pewien sposób wyjątkowy. Jest też inny z racji tego, co się dzieje na świecie, czyli wojny i naszego zaangażowania w pomoc Ukraińcom, zarówno tym, którzy zostają w swojej ojczyźnie, jak i uchodźcom.
Zanim odpowiem, co robimy w związku z jubileuszem, przypomnę nieco historii. 17 czerwca 1992 r. miało miejsce otwarcie pierwszej restauracji McDonald’s w Polsce – w Warszawie przy ul. Marszałkowskiej w budynku Sezamu. To było coś niesamowitego – powiew Zachodu, rekord w liczbie transakcji w ciągu jednego dnia: ponad 13 tys. W ten niesamowity dzień byli z nami m.in. Jacek Kuroń i Agnieszka Osiecka.
Po 30 latach wiele się zmieniło. Sieć McDonald’s w Polsce urosła, ma olbrzymie znaczenie dla działania korporacji na świecie. W ostatnich latach wiele nowych rozwiązań było testowanych właśnie u nas: wprowadzenie Best Burgera – nowego sposobu przygotowywania burgerów, kiosków do zamówień w restauracjach. Mnóstwo ciekawostek technologicznych w świecie McDonald’s narodziło się właśnie tutaj, byliśmy też...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta