Sprzedaż piwa spada, cierpią na tym najmocniej małe sklepy
Alkohol i papierosy to główne źródła przychodu dla najmniejszych placówek, oba się coraz bardziej kurczą. Sklepy walczą rosnącą ofertą, ale zyski nie wrócą.
W sklepach o powierzchni do 300 mkw. piwo stanowi 12 proc. obrotów pod względem wartości i 24 proc. – liczby transakcji – wynika z najnowszych danych firmy analitycznej CMR. W ujęciu wartościowym wyżej stoją tylko papierosy, ale piwo nie ma sobie równych w liczbie transakcji.
Małe sklepy są zdecydowanym liderem, jeśli chodzi o znaczenie sprzedaży używek, więc zmiany w popycie szczególnie mocno uderzają w ich pozycję. Supermarkety mają 3,5 proc. udziału piwa w sprzedaży i ok. 12 proc. w liczbie transakcji.
Ubywa klientów
Tymczasem w tym roku, według danych obejmujących okres do końca kwietnia, sprzedaż piwa jest 4,2...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta