Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Utrzymać klienta

27 listopada 1997 | Gazeta | PK

SERWIS

Kupić -- i co dalej

Utrzymać klienta

W życiu kierowcy istnieją dwa szczęśliwe momenty -- pierwszy, gdy kupuje samochód i drugi, gdy ten samochód sprzedaje zniecierpliwiony kolejnymi awariami. Samochody -- nawet najlepsze i najdroższe mają bowiem to do siebie, że od czasu do czasu mogą się zepsuć. A wtedy pozostaje właścicielowi tylko jedno -- odwiedzić warsztat i poczekać na diagnozę mechaników.

Kłopoty z awaryjnymi samochodami dotykają bowiem wszystkich właścicieli czterech kółek. Co najciekawsze, według danych niemieckiego TÜV, auta drogie i dobrze wyposażone, uważane powszechnie za luksusowe w rankingu niezawodności wypadają raczej słabo. Najbardziej bezawaryjne -- zgodnie z rankingami tej organizacji technicznej są natomiast samochody klasy średniej i średniej niższej -- czyli te najpopularniejsze. Z badań wynika, że do aut psujących się stosunkowo najrzadziej należą pojazdy japońskie -- Toyoty, Mazdy i Mitsubishi, które psują się trzy razy rzadziej, niż samochody produkowane w Europie. Jeden z modeli Toyoty ma awarię średnio 4 razy na 100 samochodów, podczas gdy na 100 Fordów i Volkswagenów warsztat odwiedza średnio 17 aut.

T o, że niektóre samochody psują się rzadziej, niż inne nie oznacza jednak, że ich właściciele w ogóle nie odwiedzają warsztatów. Wszyscy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1241

Spis treści
Zamów abonament