Utrzymać klienta
SERWIS
Kupić -- i co dalej
Utrzymać klienta
W życiu kierowcy istnieją dwa szczęśliwe momenty -- pierwszy, gdy kupuje samochód i drugi, gdy ten samochód sprzedaje zniecierpliwiony kolejnymi awariami. Samochody -- nawet najlepsze i najdroższe mają bowiem to do siebie, że od czasu do czasu mogą się zepsuć. A wtedy pozostaje właścicielowi tylko jedno -- odwiedzić warsztat i poczekać na diagnozę mechaników.
Kłopoty z awaryjnymi samochodami dotykają bowiem wszystkich właścicieli czterech kółek. Co najciekawsze, według danych niemieckiego TÜV, auta drogie i dobrze wyposażone, uważane powszechnie za luksusowe w rankingu niezawodności wypadają raczej słabo. Najbardziej bezawaryjne -- zgodnie z rankingami tej organizacji technicznej są natomiast samochody klasy średniej i średniej niższej -- czyli te najpopularniejsze. Z badań wynika, że do aut psujących się stosunkowo najrzadziej należą pojazdy japońskie -- Toyoty, Mazdy i Mitsubishi, które psują się trzy razy rzadziej, niż samochody produkowane w Europie. Jeden z modeli Toyoty ma awarię średnio 4 razy na 100 samochodów, podczas gdy na 100 Fordów i Volkswagenów warsztat odwiedza średnio 17 aut.
T o, że niektóre samochody psują się rzadziej, niż inne nie oznacza jednak, że ich właściciele w ogóle nie odwiedzają warsztatów. Wszyscy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta