Rower środkiem transportu
Rower musi stać się w Polsce środkiem transportu, a nie tylko służyć do rekreacji. Samorządy muszą brać to pod uwagę, tworząc strategie rowerowe – podkreślali eksperci na szczycie rowerowym Polish Bicycle Summit.
W panelu „Polityka transportowa miast i regionów, w tym polityka rowerowa” udział wzięli przedstawiciele władz jednostek samorządu terytorialnego oraz działacze organizacji społecznych. W dyskusji wystąpili: Tomasz Dobrowolski, pełnomocnik rowerowy prezydenta Bydgoszczy; Arkadiusz Ptak, burmistrz Pleszewa; Franciszek Sterczewski, poseł na Sejm RP; Karol Kieliszek, kierownik referatu ds. mobilności aktywne wydziału zarządzania ruchem drogowym i mobilnością Urzędu Miasta Lublin; Wiesław Bełz, prezes stowarzyszenia Rowerowe Katowice; Milan Rzepkowski, przedstawiciel województwa warmińsko-mazurskiego, zespół ds. mobilności rowerowej przy Konwencie Marszałków RP, oraz Marcin Dworak, pełnomocnik GZM ds. nowej mobilności.
Jak zmienia się rowerowa Polska?
– Jesteśmy, mam nadzieję, na początku tej drogi. Faktem jest, że różnice mentalne w społeczeństwie są zdecydowanie zauważalne, jeśli chodzi o korzystanie z roweru, jednak widać wyraźny podział, gdzie jedna strona mówi o transporcie, a druga o turystyce – stwierdził Marcin Dworak rozpoczynając dyskusję.
Paneliści zwrócili uwagę, iż w wielu polskich miastach polityka rowerowa nabiera innego wymiaru.
– Przez wiele lat w Bydgoszczy była polityka antyrowerowa. Cytując poprzedniego dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, gdy stowarzyszenie Masa Rowerowa przyszło z gotowym projektem,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta