E-handel ma jeszcze dużą przestrzeń do wzrostu
Po pandemicznym zrywie handel online wrócił do wcześniejszej dynamiki. Potencjał jest duży, bo Polacy w sieci wciąż kupują rzadziej niż konsumenci na Zachodzie.
Polski rynek e-commerce będzie rósł w latach 2022–2027 w średniorocznym tempie 11 proc. – szacuje firma badawcza PMR. W 2022 r. wartość rynku sięgnie 92 mld zł, a w 2027 r. może już przekroczyć 141 mld zł. W latach 2020 i 2021 r. głównym motorem dynamiki była pandemia. Szczególnie dobrze widać to było w 2020 r. Międzynarodowy Fundusz Walutowy szacuje, że udział globalnych wydatków online w puli ogólnych wydatków konsumenckich wyniósł wtedy rekordowe niemal 15 proc.
Polska goni Zachód
Zdaniem ekspertów w nadchodzących latach wzrost rynku krajowego e-commerce będzie napędzany przez pojawianie się coraz młodszych roczników nabywców, dla których dokonywanie zakupów w internecie będzie czynnością naturalną. Czynnikiem pozytywnie wpływającym na dynamikę będą też działania podejmowane przez firmy zajmujące się e-sprzedażą, logistyką i rozwiązaniami usprawniającymi proces zakupowy. Wprowadzają one darmowe i coraz szybsze dostawy oraz innowacyjne usługi wzbogacające doświadczenie zakupowe.
– Widzimy, jak istotny dla kupujących jest wybór nie tylko w zakresie produktu. Kluczem do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta