Sklepy szykują się na gorsze czasy
Nawet liczba sprzedawców internetowych rośnie dużo wolniej niż w latach wcześniejszych. To pokazuje, że cały sektor przygotowuje się na spowolnienie wydatków konsumpcyjnych, a wręcz ich ograniczenie w wielu kategoriach.
W 2022 r. liczba sklepów internetowych w Polsce wzrosła o 10,7 proc., do 57,9 tys. – wynika z danych wywiadowni Dun & Bradstreet Poland, zebranych dla „Rzeczpospolitej”. Choć to nadal wzrost, to jednak sporo wolniejszy niż w latach wcześniejszych – w 2011 r. rynek urósł o 17,5 proc., a wcześniej rósł nawet w przedziale 20–30 proc., co oznacza sporą zmianę.
– Wprost proporcjonalnie do spadku dynamiki wzrostu sklepów internetowych na polskim rynku poprawia się ich sytuacja finansowa. Co świadczy o tym, że polski e-commerce to już nie tylko ilość, ale także jakość – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland.
Nowe wyzwania
W efekcie rynek dzieli się niemal równo po połowie na firmy w dobrej oraz słabej kondycji finansowej, co...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta