Bez dyskryminacji pracownika zdalnego
Nowe przepisy kładą nacisk na równe traktowanie osób pracujących w biurze i poza nim. Zdalna praca nie może być powodem np. odmowy przedłużenia umowy czy pominięcia przy przyznawaniu nagród.
Praca zdalna wykonywana jest poza zakładem pracy. W efekcie kontakt osoby pracującej w tej formie z pozostałymi pracownikami zostaje ograniczony do minimum, a często całkowicie wyeliminowany. By przeciwdziałać ryzyku działań pracodawcy mogących potęgować izolację zatrudnionego pracującego zdalnie, co w efekcie pogarszałoby jego sytuację w stosunku do pracowników „typowych”, na pracodawcy spoczywa obowiązek traktowania pracujących zdalnie w sposób analogiczny, jak osób zatrudnionych w biurze.
Dostępność i kontakt
Obowiązek ten dotyczy przebywania na terenie zakładu pracy, kontaktowania się z innymi pracownikami, jak również korzystania z pomieszczeń i urządzeń pracodawcy oraz z zakładowych obiektów socjalnych i prowadzonej działalności socjalnej. W konsekwencji na pracodawcy w odniesieniu do pracowników pracujących zdalnie będą ciążyły przykładowo następujące obowiązki:
∑ wydania przepustki, jeżeli od jej posiadania uzależniony jest wstęp na teren zakładu pracy,
∑ możliwienie kontaktowania się przez zakładowe systemy poczty elektronicznej z innymi pracownikami,
∑ umożliwienie dostępu do pomieszczeń biurowych, do których swobodny dostęp mają inni pracownicy,
∑ zapewnienia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta