Transport zmierza w zieloną stronę
Zmniejszenie emisji pochodzących z transportu to jeden z priorytetów Europejskiego Zielonego Ładu. Dotyczy to zarówno transportu drogowego, jak i kolejowego.
Niekorzystne zmiany klimatyczne i postępująca degradacja środowiska stanowią zagrożenie dla Europy i całego świata. Aby przeciwdziałać tym zjawiskom, Komisja Europejska (KE) opracowała Europejski Zielony Ład (EZŁ) – szeroki plan działań, który ma pomóc przekształcić Unię w nowoczesną, zasobooszczędną i konkurencyjną gospodarkę.
Ograniczyć emisje transportu
Przypomnijmy, że główne cele EZŁ to zerowy poziom emisji gazów cieplarnianych netto w 2050 r., oddzielenie wzrostu gospodarczego od zużywania zasobów, a realizacja tych założeń ma nastąpić tak, aby żadna osoba ani żaden region nie pozostały w tyle.
KE przyjęła także pakiet wniosków ustawodawczych mających dostosować unijną politykę klimatyczną, energetyczną, transportową i podatkową do tego, by do 2030 r. ograniczyć emisje gazów cieplarnianych netto o co najmniej 55 proc. w porównaniu z poziomem z 1990 r.
Wśród założeń EZŁ jest również pomoc gospodarkom krajowym w wychodzeniu ze skutków pandemii. Jak wskazuje KE, cały projekt będzie finansowany ze środków stanowiących jedną trzecią kwoty 1,8 bln...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta