Wyższe koszty uzyskania przychodu dla pracownika zdalnego aktualne po nowelizacji
Ministerstwo Finansów potwierdza, że osoby na home office zachowają prawo do podwyższonych kosztów uzyskania przychodów niezależnie, czy będzie to całkowita, czy częściowa praca zdalna.
7 kwietnia wchodzą w życie długo wyczekiwane przepisy dotyczące pracy zdalnej. Oznacza to, że znikną dotychczasowe regulacje w zakresie telepracy. Choć mogłoby się wydawać, że praca z domowego zacisza stała się już powszechną formą wykonywania pracy, to zbliżająca się nowelizacja cały czas generuje wątpliwości. Pracownicy coraz częściej zadają pytania, na które pracodawcom trudno znaleźć odpowiedzieć. Jednym z tematów cieszących się szczególnym zainteresowaniem pracowników jest możliwość stosowania podwyższonych kosztów uzyskania przychodu (KUP) przez pracowników zdalnych.
Nie tylko na covidowym home office
Pytania i wątpliwości pracowników w zakresie możliwości stosowania podwyższonych kosztów uzyskania przychodów związane są z interpretacją Ministerstwa Finansów (MF), która została wydana w czasie pandemii COVID-19. Stanowisko resortu przewidywało bowiem, że „w sytuacji zatem, gdy w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, ogłoszonego z powodu Covid-19, miejsce stałego lub czasowego zamieszkania pracownika jest położone poza miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, to niezależnie od faktycznego miejsca wykonywania pracy na polecenie pracodawcy, pracownikowi – tak jak dotychczas – przysługują podwyższone koszty...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta