Zaskakujące zwolnienia u producentów gier
Globalni giganci i duże studia działające w Polsce redukują zatrudnienie. To nie oznacza, że branża ma przed sobą kiepskie perspektywy, ale rynek ewidentnie staje się coraz trudniejszy.
Światowy rynek gier systematycznie rośnie. Jego wartość w 2025 r. może sięgnąć 226 mld dolarów – prognozuje portal Newzoo. Rośnie też liczba graczy – na całym świecie jest ich już ponad 3 mld. W tym kontekście zaskakujące mogą się wydawać napływające informacje o zwolnieniach w branży. W ostatnich miesiącach o redukcji zatrudnienia informowały takie globalne koncerny jak Meta, Microsoft czy Electronic Arts.
– Zwolnienia pracowników wśród gigantów wpływają na nasz lokalny rynek, prowadzą m.in. do wzrostu konkurencji na rynku pracy w Polsce – uważa Tomasz Szpiner, zarządzający studiem Iron VR.
Zwolnienia grupowe ogłosiła grupa Huuuge, działająca w segmencie mobilnym. Pracę w spółce zależnej do końca kwietnia straci prawie 50...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta