Wydatki wielkanocne mocno uderzą po kieszeni
Majonez i jajka są droższe o 40 proc., a cebula i marchew – o ponad 60 proc. Nawet z promocjami nie da się uniknąć większych wydatków.
Ceny rosną rekordowo już od wielu miesięcy, ale przed świętami w związku ze zwiększonymi wydatkami, są analizowane szczególnie mocno. W tym roku wielkanocny budżet mocno pójdzie w górę, skoro najpopularniejsze z kupowanych w tym okresie produktów zdrożały nawet 60 proc. – wynika z danych przygotowanych specjalnie dla „Rzeczpospolitej” przez UCE Research i Uczelnie WSB Merito (dawniej Wyższe Szkoły Bankowe). Dane z cyklicznego raportu „Indeks cen w sklepach detalicznych” powstały na podstawie analizy niemal 90 tys. cen detalicznych z ponad 37 tys. sklepów.
Idą oszczędności
Z wcześniejszych badan wynikało, że 81,5 proc. polskich konsumentów deklarowało, że zamierza zrobić świąteczne zakupy w promocjach. Dodatkowo aż 68 proc. zapowiadało, że chce na wielkanocnych wydatkach oszczędzać. – Promocje bezsprzecznie są...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta