Napój na zlecenie bez preferencji prowzrostowej
Jeśli działalności podatnika bliżej jest do aktywności handlowej, polegającej na dalszej odsprzedaży, pod własną marką, wcześniej nabytych produktów, nie zaś na produkcyjnej, to nie ma ulgi na ekspansję.
W sprawie chodziło o prawo do tzw. ulgi na ekspansję, zwanej też prowzrostową. We wniosku o interpretację spółka wyjaśniła, że zajmuje się sprzedażą napojów pod własną marką. Tłumaczyła, że z powodzeniem wprowadza swój produkt na nowe rynki i cały czas zwiększa przychody ze sprzedaży. W celu zwiększenia przychodów ponosi koszty objęte ulgą z art. 18eb ust. 7 ustawy o CIT, które nie są jej zwracane w jakiejkolwiek formie i nie są odliczane od podstawy opodatkowania. Z wniosku wynikało, że produkcja napojów odbywa się w kilku krokach. Najpierw przeprowadzane jest badanie określonego rynku. Potem zaplanowana jest strategia wejścia na nowy rynek lub zwiększenia w nim udziału, a także drobiazgowe zaprojektowanie produktu. Wreszcie dochodzi do zlecenia zewnętrznej firmie fizycznego wyprodukowania napojów i opakowań według wytycznych spółki. Podatniczka była przekonana, że choć fizyczne wyprodukowanie napojów i opakowań zleca komuś innemu, to ona jest głównie odpowiedzialna za powstanie produktów i wprowadzanie ich na dane rynki w oparciu o wcześniej zaplanowaną strategię. Produkty wykonane są według jej projektu i opatrzone jej marką. Dlatego ma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta