Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Auta na prąd z węgla nie będą czyste

26 kwietnia 2023 | Pierwsza strona | Grzegorz Siemiończyk

Zakaz rejestracji aut spalinowych w UE ma uzasadnienie. Polska musi się do niego przygotować.

Mechanizmy rynkowe nie doprowadzą same w sobie do szybkiej redukcji emisyjności transportu w Europie – uważa większość spośród ankietowanych przez „Rzeczpospolitą” ekonomistów. To argument na rzecz zakazu rejestracji nowych aut spalinowych w UE od 2035 r., któremu sprzeciwia się polski rząd.

Część obaw krytyków tego zakazu jest jednak uprawniona. Forsowanie elektromobilności, w sytuacji gdy 70 proc. energii w Polsce pochodzi ze spalania węgla, nie doprowadzi do neutralności klimatycznej transportu.

POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 12556

Wydanie: 12556

Spis treści
Zamów abonament