Awaryjne rozwiązania na czas upałów
Gdy w biurze panuje wysoka temperatura, pracodawca może zmienić rozkład czasu pracy na godziny, gdy słońce mniej operuje. Może też wprowadzić dodatkowe przerwy w pracy lub wprowadzić pracę zdalną.
Lato to nie tylko czas urlopów i odpoczynku, ale także uciążliwości związanych z wysokimi temperaturami. Pracodawca powinien zapewnić pracownikom komfort pracy w tym okresie. Taki obowiązek nakładają na niego przepisy BHP.
Klimatyzacja, wentylator, a może rolety
Przepisy nie zobowiązują pracodawcy do zamontowania klimatyzacji w miejscu pracy czy w samochodzie służbowym. Ciąży jednak na nim generalny obowiązek zapewnienia pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Z tego ogólnego obowiązku wynika szereg praktycznych działań, które pracodawca powinien podjąć, żeby w okresie letnim pracownicy mogli bezpiecznie pracować.
Niewątpliwie praca w wysokich temperaturach może wpływać m.in. na wydajność pracowników. Nie jest to korzystne także dla funkcjonowania zakładu pracy. Klimatyzacja pomaga...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta