Produkty eko w Polsce w odwrocie
Aż 60 proc. Polaków, kupując artykuły budowlane do remontu domu lub mieszkania, nie szuka tych ekologicznych, w tym powstałych z surowców wtórnych. To efekt wciąż zbyt wysokich cen takiego rodzaju produktów.
Tylko 15,9 proc. Polaków twierdzi, że poszukuje ekomateriałów, planując różnego typu remonty – wynika z sondażu platformy badawczo-analitycznej UCE Research i Pracowni Architektonicznej Studio4SPACE. Ci, którzy nie rozglądają się za nimi, przeważnie uważają je za zbyt drogie. Często też nie wierzą, że są one w pełni ekologiczne. W następnej kolejności ankietowani informują, że takie produkty są niezbyt dobrze oznaczane i eksponowane na sklepowych półkach.
Potrzeba edukacji
Ponadto wielu klientów niezainteresowanych ekomateriałami jest przekonanych o ich słabej jakości. W czołówce najczęściej wymienianych argumentów na rzecz unikania ekooferty jest również stwierdzenie, że konsumentom nie chce się szukać w sklepach takich artykułów.
– W Polsce brakuje świadomości ekologicznej i często zachowujemy się tak, jakby kupowane przez nas produkty powstawały z jakiegoś magicznego, wiecznie odtwarzającego się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta