Jak pracownicy mogą wygrać w rywalizacji z AI
Przyspieszający rozwój sztucznej inteligencji oznacza nowe stanowiska pracy, ale też nowe wymagania w już istniejących zawodach i specjalizacjach.
Jakie kompetencje będą kluczowe, by pracownicy mogli skutecznie konkurować ze sztuczną inteligencją? Najważniejsze z nich to zdolność krytycznego myślenia, empatia, kreatywność, a także elastyczność, czyli umiejętność szybkiej adaptacji do zmieniających się warunków.
Tak wynika z badania firmy rekrutacyjnej Cpl Poland oraz portali pracy Just Join IT i Rocketjobs.pl, które latem tego roku objęło ponad 100 przedstawicieli pracodawców (głównie spółki z branży ICT, konsultingu i centrów usług) i ponad 600 pracowników biurowych. „Rzeczpospolita” jako pierwsza opisuje rezultaty badania, które wskazuje nie tylko kierunki rozwoju przyszłościowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta