Prenumerata w kosztach firmy
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na czasopisma, które przydają mu się w biznesie.
Pod koniec roku wiele firm podejmuje decyzję o prenumeracie. Czy wydatek można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów i dzięki temu zaoszczędzić na podatku? Tak, jeśli prenumerowane pismo przydaje się w działalności.
– Zakup prenumeraty jest wydatkiem na funkcjonowanie firmy, pośrednio związanym z przychodem. Można go rozliczyć w kosztach. W razie kontroli przedsiębiorca musi jednak wykazać, że czasopismo jest mu potrzebne do prowadzenia biznesu – tłumaczy Krajowa Informacja Skarbowa.
Jakie informacje z prasy mogą się przydać w działalności? Chociażby o zmianach w podatkach, bo każdy przedsiębiorca, mały czy duży, powinien je przecież płacić. Jeśli jest pracodawcą, musi wiedzieć, co się dzieje w prawie pracy. Firmy handlowe nie obędą się bez znajomości zasad sprzedaży konsumenckiej. Każdy biznesmen powinien obserwować sytuację w gospodarce (a zwłaszcza w swojej branży). Przydadzą mu się też komentarze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta