Za przychylność influencera będzie osobna danina
Licencja typu końcowy użytkownik nie stanowi należności od których trzeba pobierać podatek u źródła. Jednak dotyczy to przypadków, gdy nie ma możności kopiowania, rozpowszechniania, czy dalszego udostępniania wytworów innym.
Sprawa dotyczyła spółki z branży modowej. We wniosku o interpretację wyjaśniła, że zajmuje się sprzedażą detaliczną odzieży oraz obuwia poprzez sklepy stacjonarne oraz stronę internetową. Aktualnie zawiera umowy o współpracę z polskimi, jak i zagranicznymi agencjami, które nie są z nią powiązane. Te współpracują natomiast bezpośrednio z osobami publicznymi prowadzącymi profile w mediach społecznościowych tzw. influencerami.
Spółka tłumaczyła, że taka współpraca będzie miała charakter reklamowy. Z założenia ma bowiem zwiększyć zainteresowanie produktami oferowanymi przez spółkę, a jej przebieg będzie opierał się na usługach agencji.
Podatniczka uważała, że nabywa od agencji prawa do wykorzystania wizerunku influencera oraz prawa do wykorzystania wpisu i fotografii w ramach świadczonych usług reklamowych. Nie zdecydowałaby się na ich nabycie bez usług reklamowych. Usługi reklamowe świadczone przez agencję stanowią dla spółki główny cel zawartej umowy, natomiast pozostałe elementy umowy, tj. przeniesienie praw do wykorzystania wizerunku influencera oraz praw do wykorzystania wpisu i fotografii ma jedynie charakter poboczny (akcesoryjny). Dlatego w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta