Kontenery będą płynąć dłużej, ale inflacji to nie podbije
Związane z kłopotami kluczowych kanałów wydłużenie tras morskich to problem, ale nie aż takiego kalibru, jak obserwowaliśmy to w czasie pandemii.
Przeprowadzane przez wspieranych przez Iran jemeńskich rebeliantów Huti ataki na statki płynące przez Morze Czerwone wywołały niepokój wśród armatorów i inwestorów. Takie incydenty zdarzały się już wcześniej, ale teraz ich nasilenie oznacza, że zagrożony jest już nie tylko Kanał Panamski, którego drożność ograniczyła susza, ale i drugi ze strategicznych w skali świata kanałów – Sueski.
Inwestorzy reagują
Część armatorów zapowiedziała omijanie szlaku. Notowania spółek z branży na światowych rynkach rozpoczęły tydzień od wyraźnych zwyżek, a pojawienie się nowego źródła niepewności doprowadziło do odbicia w cenach ropy. Na podwyższonych poziomach utrzymywały się też globalne indeksy cen frachtów, które skoczyły trzy tygodnie temu, po...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta