Reklama a przedmiot w tle
Na co uważać prezentując wystrój biura w sieci, kalendarzach czy na ulotkach?
Wielu przedsiębiorców, dbając o swój wizerunek, inwestuje w przestrzeń biurową, zapewniając jej szczególny wygląd, komfort pracy dla osób zatrudnionych oraz zauważalny prestiż. W tym celu tworzą oni często nieszablonowe projekty wnętrz oraz nabywają nie tylko ekskluzywne meble, czy obrazy.
W takich przestrzeniach niewątpliwie miło jest przebywać. Pojawiają się jednak problemy związane z prawami własności intelektualnej. Czy dopuszczalne jest zamieszczanie w internecie zdjęć obejmujących przestrzenie biurowe wraz z nabytymi meblami, obrazami itp.
Wydawałoby się, że nie powinno w takim przypadku być żadnych wątpliwości. Przedsiębiorca bowiem nabył własność poszczególnych przedmiotów, a w związku z tym, jako właściciel, może z nimi robić, co tylko chce. Tak jednak nie jest. Poza prawem własności w wielu przedmiotach zawarte są także przedmioty chronione prawami własności intelektualnej, w tym m.in. prawami autorskimi oraz wzorami przemysłowymi. Z okoliczności nabycia określonego przedmiotu nie wynika uprawnienie do korzystania z prawa własności intelektualnej w nim zawartego. Z tym zagadnieniem wiąże się zatem problem, czy dopuszczalne jest publikowanie zdjęć członków zarządu na tle nabytych obrazów, czy wolno na stronie internetowej zamieszczać zdjęcia z biura zawierające znane i rozpoznawalne meble oraz czy dopuszczalne jest wykorzystywanie wyglądu biura na potrzeby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta