W tym roku za mało nowych dróg, a za dużo korków
W 2024 r. podróżujący po kraju nie mają co liczyć na wiele nowych odcinków szybkich dróg. Tegoroczny plan to niespełna 180 km, gdy rok wcześniej liczył on prawie 270 km.
W jednych regionach łączna długość włączanych do ruchu kawałków tras będzie liczyła kilkadziesiąt, w innych zaledwie kilka kilometrów. Tak właśnie jest na Śląsku, gdzie droga ekspresowa S1 wydłuża się o 7 km w rejonie Dąbrowy Górniczej. Za to w województwie dolnośląskim jeszcze w wakacje spodziewane jest otwarcie 16-kilometrowego odcinka Bolków–Kamienna Góra Północ. Powstały tam dwa dwunawowe tunele drogowe o długości ok. 2300 m pomiędzy miejscowościami Sady Górne, Stare i Nowe Bogaczowice, oraz o długości ok. 320 m niedaleko Gostkowa.
Będzie wygodniej
Na drugim, zachodniopomorskim końcu trasy S3, prowadzącym do zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin, dokończone zostaną dwa fragmenty ekspresówki: 16 km odcinka Dargobądz–Troszyn oraz 17 km odcinka Świnoujście–Dargobądz.
W tym regionie sieć drogowa powiększy się jeszcze o kawałek drogi krajowej nr 11 na odcinku rondo Janiska–Kołobrzeg Wschód, o niespełna 6-kilometrową...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta